Rolul și importanța credințelor religioase egal cu rolul, rostul și importanța credințelor seculariste

 

 

 

 

Dezbaterea despre rostul, rolul și importanța credințelor religioase egal cu rolul, rostul și importanța credințelor seculariste în societate este abia la început. Este bine că a început și asta se datorează în bună parte Monicăi Macovei și afirmațiilor tranșante și sincere pe care le-a făcut la întâlnirea despre educație și cultură la Salonul Vega al Societății Timișoara. Invitația la reflecție independentă și curajoasă, capabilă să facă față ipocriziei nu este pedepsită de Creator care ne-a hărăzit cu minunea cea mare a creației: creierul și gândirea. Prin ele Dumnezeu și Universul se cunosc pe sine și își scrutează prin cunoaștere profunzimile și tainele. Iată un reușit început de analiză a religiei în școală datorat Oanei Moraru – fondator și manager al Școlii Helikon ( unul dintre proiectele de alternativă educațională privată – în Călărași (ciclu preșcolar, primar și gimnazial):

 

”Nu înțeleg (…) ce caută Dumnezeu între copertele unui manual, de ce el el divizat în capitole, fragmentat în exercițiu, notat, testat și invitat să participe la competiții. De la an la an Religia în școli și-a revendicat un rol din ce în ce mai ridicol: există inspectori de Religie, auxiliare și culegeri de Religie, medii, note și teste, ascultări ”în picioare” de rugăciuni învățate sub titlul obligației școlare. Mi se pare ciudat că încă ne aflăm în stadiul rudimentar al dezbaterii: dacă să predăm sau nu Religia în școli. Întrebarea e prost pusă. Nu cred că valorile, convingerile sau comportamentele ”se predau”. Ele se achiziționează în timp și diferențiat de la un individ la altul.

 

http://www.contributors.ro/author/oana-moraru/?bio